Det tog mig 17 år i marketing at blive kaldt "Et seriøst marketing-powerhouse" af en meget dygtig profil i branchen. Ja én, men jeg synes alligevel det skulle med her. :)
Jeg bruger gerne humor, adfærdspyskologiske greb og al min erfaring fra videnstung B2b, B2c ecommerces og co-founder af en SaaS platform, til at hjælpe virksomheder med leadgenereringsprocessen, pipelineopbygningen, konverteringsoptimeringen, brandopfattelsen, kommunikationen og alt derimellem.
For at skalere en webshop eller anden digital forretning skal der være nogle fundamentale elementer opfyldt.
Et godt produkt.
En konkurrencedygtig pris.
En hæderlig avance, samlet set.
Derfra handler det om en eksekverbar plan for at:
- tiltrække relevant trafik, organisk og betalt. Og nok af den.
- hæve konverteringsraten.
- hæve gns. ordrestørrelse (AOV)
- skabe en friktionsløs kunderejse.
- identificere indvendinger og nedbryde dem tidligt.
- være i stand til at fastholde eksisterende kunder.
- være i stand til at vinde tabte kunder tilbage.
Dét er konverteringsoptimering for mig.
Det er ikke bare jævne splittests, men en kommerciel gennemgang af hele kunderejsen.
Jeg har arbejdet med digital marketing og konverteringer de seneste 17 år, for både startups og millardstore virksomheder. Jeg har været specialist i mange år og tilsvarende leder af marketingafdelinger.
Jeg kender derfor til vigtigheden - og værdien af at fokusere på at klemme så meget salg som muligt ud af den trafik din webshop har. Disciplinen hedder konverteringsoptimering (CRO) og den har jeg specialiseret mig i.
Alt er blevet dyrere.
Forestil dig, at vand var dyrt.
Altså rigtig dyrt.
Foran dig står et badekar.
Og det har tilfældigvis et hul i bunden.
For at fylde badekaret op har du derfor to muligheder:
#1: Hæld vand i, hurtigere end det kan nå at løbe ud!
#2: Lappe det, eller gøre hullet mindre.
Mange webshops bliver drevet i dag efter #1, hvor vand svarer til trafik (for at sikre sig stor nok omsætning).
Men hvad nu hvis du kunne øge din konverteringsgrad fra 2% til 3% Altså, minimere den trafik der ikke lægger en krone i biksen?
Det lyder måske ikke af meget at gå fra 2 til 3 køb pr. 100 besøgende. Men det er 50% stigning.
Vil det være interessant for din virksomheds webshop?
Nedenstående er et udsnit af dem jeg har hjulpet, enten gennem et davidmetzon.dk, som medejer af Leadspin.dk eller gennem fastansættelser
Lad os lige få det helt på det rene.
Hvad er konverteringsoptimering (CRO) og hvorfor bør du prioritere det lige så højt som selve anskaffelsen af trafik?
Læs blogindlægget her